طراحی سایت
جمعه 31 شهريور 1396.
-
الجمعة 2 محرم 1439.
-
Sep 22 2017.
-

تضمین کیفیت سازمان خود را به ما بسپارید

بستن


 

پس از ورود استانداردهای مدیریت کیفیت به فضای کسب و کار و احساس نیاز سازمان ها برای پیاده سازی استانداردهایی همچون ISO 9001  ، واحدهای تضمین کیفیت نیز بعنوان متولی استقرار و نگهداری این سیستم ها ، پا به عرصه گذاشتند. متاسفانه در ابتدا ، تعریف درستی از تضمین کیفیت و تفاوت آن با کنترل کیفیت وجود نداشت بگونه ای که خیلی از مالکان کسب و کارها ، این دو واحد را یکی می دانستند. حال آنکه در ماموریت آنها تفاوت های اساسی وجود دارد.

برای روشن تر شدن بحث ، تعریفی از "کنترل کیفیت"  و  "تضمین کیفیت"  ارائه می کنیم :

کنترل کیفیت (QC) :

به مجموعه فنون و اقدام های عملیاتی به منظور تحقق بخشیدن به الزامات کیفی ، "کنترل کیفیت" گفته می شود. کنترل کیفیت برای تشخیص مسائل مربوط به محصول یا خدمت طراحی شده و از طریق سیستم ها ، روش ها ، ابزارها و فنون بازرسی توسعه یافته است. مکانیسم کنترل کیفیت مبتنی بر بازرسی و بازخورد (Feedback) می باشد. در کنترل کیفیت مشخصه هایی از محصول که بعنوان معیار پذیرش درنظر گرفته شده، مورد بررسی قرار گرفته و گزارش آن ارائه می گردد. در کنترل کیفیت فقط به خروجی فرآیند توجه می شود و به ریشه نواقص و عدم انطباق ها توجهی نمی شود.

بطور خلاصه ، کنترل کیفیت (QC) عبارت است از ارزیابی سیستماتیک کالاها و خدمات به منظور بررسی میزان انطباق آنها با معیارهای تعیین شده.

تضمین کیفیت (QA) :

به کلیه فعالیت های برنامه ریزی شده و نظام مند اجرایی در سیستم مدیریت کیفیت که برای اطمینان از تحقق الزامات کیفی مورد نظر مشتری به اجرا درمی آید ، "تضمین کیفیت" گفته می شود. در تضمین کیفیت ، بجای محصول ، بر فرآیند تاکید می شود. همچنین در تضمین کیفیت ، هدف "تشخیص" نیست. بلکه "پیشگیری" است.

بطور خلاصه ، تضمین کیفیت (QA) عبارت است از ارزیابی سیستماتیک کل فرآیند (از ورودی فرآیند گرفته تا خروجی آن) که با هدف بهبود کل فرآیند (نه فقط نقطه انتهایی آن) صورت می گیرد.

تفاوت کنترل کیفیت و تضمین کیفیت در عکس زیر هم قابل مشاهده می باشد :

 

 

با توجه به موارد ذکر شده ، می توان به اهمیت تضمین کیفیت و ضرورت ایجاد این در ساختار سازمان ها پی برد. این در حالی است که متاسفانه در اغلب سازمان ها این واحد یا وجود ندارد و یا غیر فعال است.

مالکان کسب و کارها یا یا به اهمیت وجودی واحد تضمین کیفیت پی نبرده اند و یا به دلایلی همچون ضرورت صرفه جویی ، کاهش هزینه ، کوچک سازی ساختار ، عدم نیاز به استاندارد و مواردی از این دست از ایجاد این واحد خودداری نموده اند.

ما چه می کنیم ؟

پیشنهاد ما ، برون سپاری تضمین کیفیت شما است.

 

با این کار ، ضمن درنظر گرفتن مشکلات ذکر شده در بالا ، نیاز سازمان شما به تضمین کیفیت مرتفع خواهد شد. ما کارآمدی سیستم کیفی شما را تضمین خواهیم کرد.

 

بطور خلاصه :

چنانچه از واحد تضمین کیفیت بی بهره هستید و تمایل دارید از نقاط مثبت آن بهره مند شوید ،

چنانچه از واحد تضمین کیفیت بی بهره هستید و تمایل دارید سیستم های مرتبط را بدون تقبل هزینه های ثابت یک واحد سازمانی پیاده سازی نمایید ،

چنانچه از واحد تضمین کیفیت برخوردار هستید اما تمایل دارید با کوچک سازی و صرفه جویی در هزینه ، از خدمات بهتری در حوزه تضمین کیفیت بهرمند شوید ،

 

تضمین کیفیت خود را به ما بسپارید.

 

ارائه پیشنهاد همکاری

 

شما اینجا هستید: خانه محصولات و خدمات تضمین کیفیت