طراحی سایت
جمعه 29 دي 1396.
-
الجمعة 3 جماد أول 1439.
-
Jan 19 2018.
-

ایده های متفاوت و خلاقانه دارید؟ آیا صبور هم هستید؟

بستن


 

چمدانهای چرخدار را که همه ما دیده ایم. فکر میکنید فاصله زمانی بین ارایه این محصول به بازار تا استقبال خریداران چه قدر بوده است؟ بله همین چمدانهای چرخداری که امروزه در تمام دنیا مورد استفاده قرار میگیرد.

تعبیه کردن چند چرخ کوچک زیر یک چمدان سنگین ایدهی پیشپا افتاده ایست و به نظر باید با استقبال فوری رو به رو شود. اما ماجرا اینطور پیش نرفته.

اولین چمدان چرخدار در 1972 ثبت اختراع و روانه بازار شد که البته هیچکس آن را نخرید! 15 سال طول کشید تا سرانجام در 1987 این نوآوری ساده، آن هم ابتدا توسط خدمه پرواز شرکتهای هواپیمایی، خریداری و بعد از آن تازه کمکم با استقبال رو بهرو شد.

اما چرا ایده به این خوبی اینقدر دیر رایج شد؟

خوب! در سالهای 1970 یک «مرد واقعی» اینقدر عرضه داشت که خودش چمدانش را بلند کند و یک «بانوی واقعی» اینقدر پرستیژ داشت که برای حمل چمدانش از کارگران کمک بگیرد. این ذهنیت ممکن است اکنون مسخره به نظر برسد، اما همین مساله ساده مانع فراگیر شدن این نوآوری میشود. 

گاهی اوقات یک نیاز وجود دارد، اما سبک زندگی و بینشها مانع پذیرش یک محصول میشود.

 

نگاه راهبردی:

نوآوری فقط ارایه یک محصول نیست. بلکه ترویج آن نیز هست. این فرمول کلیدی را به خاطر بسپارید:

نوآوری= اختراع + بازارسازی و بازارداری.

بخشی از راز نوآوریهای موفق در درک همین جنبههای فرهنگی و اجتماعی نهفته است. پس:

موفقیت در یک بازار= قابلیت مهندسی و ساخت + قابلیت عرضه + قابلیت برقراری ارتباط و متقاعدسازی

منبع: 


Accredited jewelry professional

By: Royal Academy of England

 

 

شما اینجا هستید: خانه کتابخانه الکترونیک مدیریت خلاقیت ایده های متفاوت و خلاقانه دارید؟ آیا صبور هم هستید؟